Det är mycket nu...


Ja, sitter nu på jobbet och är dödligt trött.. Inte blev det mycket sova för mig idag. Jag sov mellan åtta och nio i morse. Ställde klockan för att jag skulle väcka Joakim som börjar skolan kl tio. Hade ju tänkt lägga mig igen när han for men inte blev det så. Upptäckte att det droppade vatten från taket inne i toan. Inte kul! Igår droppade det i tv-rummet. Stackars Mikke fick då fara upp på taket och skotta igår kväll. Vi har ett takfönster på övervåningen som tydligen inte håller tätt. Eländes elände…

Men nu droppade det alltså från toa-taket.  Panik.. vad göra? Mikke kom hem tidigare från jobbet och fick fara på vindan och kolla in eländet. Tydligen var det ingen ny vattenläcka utan vattnet som trängt in i torsdags. Det har vandrat vidare mellan bjälkarna till ovanför toan OCH Tvättstugan, visade det sig. Det började droppa därifrån också efter att Mikke varit på vindan och stökat omkring.  Det handlade bara om några deciliter vatten trodde han. Jag hoppas han har rätt. Orkar inte med någon större vattenskada på huset!

Har inte riktigt tid att vara på jobbet nu känner jag. Har fortfarande inte packat en enda pryl inför resan till Piteå imorgon. Måste börja genast när jag kommer hem. Om jag inte somnar direkt jag kommer innanför dörren..

Har massor med saker som MÅSTE göras inom en snar framtid. Båda bilarna måste fixas inför besiktningen om ett par veckor. Huset måste kollas upp (vattenskada?). Fönstret måste tätas på övervåningen och sen så måste vi skotta bort all snö från taket. Erbjöd Joakim bra betalt för att skotta, men han gav upp redan efter ca 3 kvadratmeter. För tungt och jobbigt tyckte han. Men han försökte i alla fall. Inte illa av en lat tonåring :-)

Nu ska jag sätta mig ner och skriva en packlista inför morgondagen. Den kommer att bli lång med tanke på att två småbarn ska med. Och en tonåring med dator och allt. Tror du vi kommer att rymmas i lilla Audin?  Fem personer, en tvillingvagn, en dator med skärm och allt, plus en ofantligt stor packning med finkläder, badkläder och allt som barnen behöver(blöjor,flaskor,leksaker etc.).

Det kommer att bli spännande att packa bilen. Pax att inte göra det! Tror jag paxar förarsätet också.

 


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Grattis till din blogg! Välkommen till bloggsfären,lillsyrran, du kommer säkert tycka det är kul.



Glöm inte uppdatera från Piteå :)

2010-03-05 @ 22:04:01
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Tessan

Oj, jag kan tänka mej att bilen blev proppfull. Ha det bäst nu :D Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0