Back in business

Så  S.K.Ö.N.T att vara på jobbet!Det är rena semestern att vara här...

Det har inte varit en lätt match att vara hemma med sjuka barn. Alva har fortfarande feber. Men ingen vet hur hög den är, för det får vi inte kolla. Hon känns dock inte så varm, gissar på 37.7 eller nåt.


Jag har världens tjurigaste dotter! Utan att överdriva. Vi har en termometer som man mäter i pannan. Det tar tre sekunder, men vi lyckas inte få en temp ändå. På kvällen brukar vi vänta tills hon somnat, i tron att hon inte skulle märka något. Men ack vad vi bedrog oss. Det går inte att få en temp fast hon sover! Hon vaknar i samma ögonblick som vi vidrör hennes panna. Vrider och vänder på sig så vi inte ska lyckas. Ni kan ju bara föreställa er problemet med att få i henne alvedon. Flytande går inte, så det är en supp som gäller... Stackars lilla flicka. Hon har det inte lätt när hon är sjuk. Jag hoppas verkligen att hon är piggare imorgon, för hennes mamma har det inte så lätt hon heller.


Måste hur som helst hitta på något kul med dom imorgon. Stackarna har ju varit inne i tre dagar nu och haft jättetråkigt. Ut i finvädret ska vi då helt säkert!


Vi kanske bakar något gott till dubbelkalaset vi ska ha på lördag. Viggo fyller 3 år och Joakim 16 år. Har en hel del att fixa innan lördag. Hann faktiskt fixa presenterna till Jocke idag innan jag for på jobbet. Mikke kom hem redan efter lunch idag för vård av barn, så jag hade två timmar på mig. Superbra! Hittade allt jag skulle ha. På fredag blir det att hitta presenter till Viggo... Kul. Måste nog köpa något till Alva också, annars blir hon nog ledsen.


Hoppas hoppas hoppas hon är frisk imorgon....



Kommentarer
Postat av: LILO

Haha neej vad synd om dig! Sjuka småbarn låter inget vidare... Men gratta Viggo och Joakim från mig!! ;D Puuuuuss!

2010-03-25 @ 19:04:52
URL: http://hejulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0