wow.. vilken dag..

Oj vad jag sjåar! Är ganska knäckt! Tog en lååång, låång promenad med barnen på förmiddagen. Tänkte vi skulle gå på helt nya ställen, så jag gick och gick och gick. Och solen gassade och när man närmade sig vattnet så var det storm! Phu.. svettigt! Men jag hittade en massa trevliga utflyktsmål i alla fall. Och en helt ny liten badvik där barnen kan bada nån dag :-) Jättemysigt!

En och en halv timme gick jag omkring, innan vi äntligen var hemma igen.. Kaffe och glasspaus. Byta kläder på barnen (glass-spill) och sen iväg till Rusta! Var ute efter en ny badpool till kidsen. Hittade en men vet inte än hur den ser ut. Ligger i kartongen än... Vi stannade på Frasses på vägen hem och smällde i oss fet mat. Ja, i alla fall jag och Viggo. Alva smakade inte ens sin mat. Drack sin festis och sen var hon nöjd. Barnen hann somna innan vi var hemma, så just nu har jag det ganska skönt.

Köpte även "buskstöd" till mina rosbuskar. Men tydligen köpte jag för små såna. Gjorde ingen skillnad alls! Orkar då inte fara och byta. Dom får väl hänga och ligga efter gräsmattan då. Ordnar sig ju ändå när dom blommat färdigt.. (blommar bara en vecka eller så). Skulle verkligen vilja bli av med dessa rosbuskar! Men dom är så taggiga och djävliga att man inte vill röra i dom. Klippte ner dom fullständigt förra våren, men nu är dom lika stora igen.. Bläää. "Finska vita rosen" tror jag dom heter. Nån som vill komma och hämta? Ni får dom alldeles gratis. Bara att gräva upp dom och ta med sig dom hem :-)

Nu ska jag skynda mig ut i solen och dricka en kopp kaffe och blåsa upp badpoolen. Måste väcka barnen om 20 minuter. Skulle helst av allt vilja lägga mig i en hängmatta resten av dagen och läsa en bok och halvsova då och då.. 

Nån som vill byta liv med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0