Bilgodis

La mig supertidigt igår. Tror inte klockan var mer än tio. Skönt! Lika bra det, för Viggo somnade redan klockan sex igår kväll. Vaknade sex i morse. Inte illa sovet av den lilla killen. Trodde han skulle vakna redan vid fem...

Det första dom säger på morgonen varje dag är " vi ska inte på dagis idag???" Så skönt att kunna säga att Nej, det ska vi inte för vi är LEEEDIGA idag! Alva kom upp i mitt knä och ville mysa en stund på morgon. Jag frågade vad hon ville göra för roligt idag! Sa att vi måste ju göra nåt skoj nu när vi är lediga.. Hon funderar en lång stund sen säger hon "kanske BILGODIS.. sura och vanliga??" svarar hon då, med stora ögon och förväntansfull blick. Så det är alltså det roligaste hon kan komma på? Bilgodis... hon tjatar om det varje dag. Viggo gillar dom sura bilarna och Alva ska ha vanliga.. Låter så kul när hon säger det.. "jag ska ha vanliga". 

Låter ju som en enkel grej att fixa för att roa barnen. Men måste nog göra dom besvikna idag. För nu ska det införas Lördagsgodis i det här huset. Kan inte ha godis hemma i tid och otid. Inte bra för de små barnen..

Blir definitivt att ta en långpromenad idag. Det är uppskattat av barnen och bra för mig också. Vi går på "äventyr" och upptäcker saker. Skoj..

Nu börjar dom slåss i tv rummet hör jag, bäst jag sliter mig från datorn och räddar nån av dom från storstryk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0