Rosa skumsvampar

Igår var det helt underbart ute. For till lekparken på Nordanå med barnen. Såå himla kul dom hade där. Håller på att ha provat alla lekparker i kommunen snart :-) Vädret var underbart och vi hade bullar och saft med oss. En riktig mysdag! De flesta bullarna gick dock åt till att mata fåglarna i ankdammen. Ca 1000 fiskmåsar och två ankor fick dela på 4 kanelbullar. Uppskattat av barnen. Jag blev dock mest irriterad på de vansinnigt giriga och egoistiska måsarna.. Såå snåla! Tjuvade t o m en bullbit från munnen (näbben) på en av ankorna! Usch! Har dom inget hyfs alls de vidriga djuren?? Skriker och skränar gör dom också. Är ingen fågelälskare direkt, men ankor och småfåglar kan vara söta. Måsar och skator/kråkor har jag inte mycket till övers för..

Sitter här och håller mig vaken med hjälp av godis i vanlig ordning. Är riktigt äcklad av alla sötsaker.. Har dock inte ätit en enda lakritsbåt! Less som tusan på dom. Har istället hittat en ny sort. Rosa skumsvampar! Japp.. Det är det enda som finns i min godispåse. Supergott! Är nog den enda i världen som bara köper en sorts godis i taget :-) Men blir jag sugen på nåt så vill jag BARA ha det och inget annat. Udda och konstigt, jag vet! Undrar hur magen reagerar på några hekto skumsvampar?? Mikke börjar vara less på min "lakritsbåtmage". Han tror att dom orsakar en hel veckas gasbildning ;-) Tror ju kanske inte det beror på dom. Borde kanske sluta med mjölk eller nåt?? eller mjölprodukter eller nikotin eller kaffe eller nåt annat..? Äsch.. orkar inte sluta med saker. Kanske borde BÖRJA dricka proviva eller nåt annat välgörande nyttigt för magen. För att mikke ska slippa plågas så förskräckligt :-) Alva och Viggo har då humor i alla fall och misstycker inte alls.

Idag får jag inte sova så länge för jag ska iväg och fira systersonen som tar studenten. Ska bli trevligt att träffa familjen och äta god mat. Hoppas bara jag inte är så trött. Just nu känns det overkligt att jag ska iväg någonstans.. Är så himla trött. Längtar verkligen efter min kudde nu. 3 timmar kvar av detta nattpass. Känns som en evighet....

idag på nordanå..


   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0