Torsdag = väntan på sopbilen

Idag var det den stora dagen när sopbilen kommer :-) Alltid lika spännande tycker Viggo! Förra gången missade han tömmningen för då var vi och handlade. Idag tänkte jag att vi ska absolut inte missa den. Men jag hade ju akut nikotinbrist och var tvungen att köra iväg på macken och handla. trots att klockan inte var så mycket så såg vi ju att den stod bara nåt kvarter bort..

Bråttom bråttom... Körde till macken, sprang in och handlade och fort in i bilen igen. Körde högt över alla hastighetsbegränsningar för att hinna innan dom tömmer VÅRA soptunnor. För det är ju dom som är viktigast! Vi kom hem och efter en snabb koll så såg vi att dom inte var tömda. Vi satte oss med spänd förväntan på altanen och väntade, för nu måste den ju komma alldeles snart... vi väntade och väntade...och väntade! Vi hör den.. den kommer! Men nej... den kör förbi vår gata! Fatta vilken besvikelse. Blev att sitta hela förmiddagen och vänta på denna sopbil. Den kom så småningom, en och en halv timme senare. Visserligen så var ju det spännande, men denna väntan hade gjort både Alva och Viggo på dåligt humör. Och trötta var dom också.. Nästa gång tänker jag se till att vi är långt borta på någon affär!

Hann i alla fall klippa halva gräsmattan och gräva lite i blombänken medans vi väntade. Jätteskönt väder var det också på förmiddan. Nu verkar det molna ihop sig och ser inte alls lika skönt ut. Visserligen står det 20.8 grader på termometern, men VAR ÄR SOLEN?

Blev trött som bara den också. Hur ska jag orka roa barnen fram till klockan fyra när mikke kommer hem? Längtar tills han kommer för då får jag gå och lägga mig. Hoppas kunna sova fram till åtta. Men i vanlig ordning så har jag säkert piggnat till lagom tills jag ska lägga mig. Brukar vara svårt att somna, särskillt när vädret är bra och man har mycket att göra...

Näää...ut och leka nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0