Oo Maj Gad!

Glömde ju nämna att jag också var förbi Trädgårn idag här i Ursviken och köpte mera uteblommor. Dyrt! Och fortfarande känns det lite halvfattigt i krukorna trots att det inte ryms en enda blomma till i dom. Men det växer väl till sig får jag hoppas. Vi satt ikväll och räknade ihop hur många vi blir till midsommar. Vi blir 23 stycken! WHAT??? Hur blev det så många?? Ställer ju till det lite grann... Hur ska vi sitta? Vem har 23 stolar hemma? Inte då jag i alla fall.. PANIIIK!

Och hur ska jag hinna fixa allt på fredagen? All mat och allt fix.. dukning och midsommarpynt. Blir nog inge sova för min del. Blir att göra potatisgratänger på natten när jag jobbar. Visst kan man göra dom i förväg och bara värma i ugnen sen när det är dags att äta dom? ELLER??? Kanske inte funkar? Hmmm.. måste kolla upp det med nån som vet. Skulle ha haft en varmluftsugn så man kunde göra två gratänger på en gång.. Blir ju snävt med tid när gästerna kommer klockan 16. Nåja, det brukar alltid fixa sig i slutändan. Stolar får vi väl ringa runt och låna ihop till..

Blir säker kul i alla fall. Brukar bli det när man är många! Och håll för guds skull tummarna för fint väder!

God Natt!

Kommentarer
Postat av: nina

jajamen man kan göra klart potatisgratäng och sen bara värma upp.. oftast så blir den nästan godare då! (ett tips bara, ha folie på när du värmer andra gången så blir den inte jättebrun ovanpå!)

Hoppas du får en trevlig midsommar!:)

kram Nina och Ellie

2010-06-23 @ 11:13:02
Postat av: Erika

Tack nina! Blir nog att jag gör gratängerna på natten när jag jobbar då. underlättar ju en hel del...

Trevlig midsommar!

2010-06-24 @ 06:41:51
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0