onsdag morgon

Idag har dagis stängt på grund av ännu en utbildningsdag. Det betyder att mikke kommer hem tidigare idag så jag kan fara och jobba. Han kommer hem redan efter lunch någon gång så jag tänkte jag skulle fara och kolla in lite blommor till min nya planerade rabatt. Så kul! Blir nog perenner hoppas jag, om jag hittar såna som inte är så fasligt dyra. Ska bli kul att fixa till här ute. Förra året gjorde jag ingenting!

Tror jag gör allt detta bara för att slippa sätta igång med fönstermålningen... Fast å andra sidan så är det ju för kallt ute för att måla. Inte många plusgrader om nätterna. Var är värmen??? Igår gick jag omkring i shorts hela dagen fast det blåste iskalla vindar. Himlen var blå och helt molnfri, så jag trodde ju att det skulle bli varmt, men ack vad jag bedrog mig! Frös hela dagen.. Kanske blir varmare idag? Fortfarande blå himmel och blåser inte lika mycket.

Hur som helst så blir det att tillbringa förmiddagen utomhus i vanlig ordning. Eftermiddagen är jag ju på jobbet.

Barnen har stängt in sig i tvättstugan och jag hör hur dom gräver omkring i verktygslådan. Borrmaskinen är igång och jag hör hur Alva försöker skruva lös skruvarna i dörrhandtaget. Samma visa varje morgon. En dag skruvade hon lös alla skruvar från Viggos matstol. Inte illa gjort av en tvååring.. Låter dom hållas så länge dom är sams. Får väl gå emellan när dom börjar slåss med hammare och skruvmejslar... Väntar bara för det kommer att ske vilken minut som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0