Nystädat :-)

Igår när jag kom hem från jobbet så möttes jag av en härlig såpalukt. Min underbara sambo hade städat grovhall, stortoa och kök. Skinande blankt i köket och till och med bortplockat i vårat "stökhörn". Helt fantastiskt! Detta innebär att jag kan koncentrera mig på tårtbak och städ av kylskåp. Inte alltför betungande. Hinner nog njuta av det fina vädret idag också :-)

Måste dock fara och handla så fort affären öppnar så jag kan sätta igång med tårtbaket. Sen blir det att skura upp altanen också och köpa lite midsommarpynt så jag kan festa till det lite där vi ska sitta imorgon.

Hoppas nu bara att barnen inte ställer till det så mycket. Redan har dom hunnit stöka till här i köket. Alva ska mata sin docka jämt och ständigt, så nu ligger det flingor lite här och där. Men det är ju "värdsligt" som karlson på taket säger (en film som går varm i dvdn just nu).

Trevlig dag på jobbet igår föresten. All personal samlad och vi bjöds på god mat. Nina och bebis stannade kvar ett tag och sen kom Åsa förbi och ville veta hur det blir på midsommar. Kul! Arbetspasset gick väldigt fort måste jag ju säga...

Nu ska jag utfodra de små bråkstakarna. Hör att de börjar lida av näringsbrist för det börjar bli väldigt högljutt och lite väl mycket skrik och gråt. Mätta barn är glada barn brukar min mor säga. Så sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0