Motionerat idag!

Har gått en rask promenad på 40 minuter med barnen. Svettigt med tvillingvagnen som hela tiden drar åt höger. Tänkte vara duktig då min syster påpekat att jag bara skriver att jag SKA börja motionera men aldrig gör det! Så sant! Linda gick förbi här igår också, hon var på väg till skelleftehamn. PROMENERANDES med barnvagn! Alla verkar vara så duktiga! Känner ju att jag måste börja röra på mig, men gör det nog hellre UTAN VAGN OCH UTAN BARN!!!

Vi stannade nere vid älven och kastade stenar och satt på bryggan. Jätteskönt var det! Viggo kröp ut på bryggan, försiktig som han är. Lite läskigt är det ju att gå på den. Men Alva gick och jag fick ABSOLUT inte hålla henne i handen. "Jag kan gå själv, mamma!" Vilken skillnad det är på barnen. Föredrar ju den försiktigare personligheten. Mindre olyckor och mindre oro.. Alva har inget vett alls. Enda gången hon är försiktig är när hon ska ner för trappen från övervåningen. Hon har ju ramlat där en gång och det var nog inte så roligt. Sen har ju jag skrämt henne för trappen så mycket också. Men det är bara VÅR trapp hon är rädd för. Far vi och hälsar på hos folk med trappa så har hon inga betänkligheter alls om att det kan vara farligt!

Snart bär det iväg till jobbet. Vädret är soligt och skönt så det blir nog en promenad runt Morö backe i afton..

Förresten.. Igår kväll vid 22.30 blev vi drabbade av jordens vrede.. Hela huset skakade och Viggo vaknade i sitt rum. Det mullrade nåt vansinnigt! Både jag och Mikke flög upp ur soffan när vi insåg att det inte var tvättmaskinen som centrifugerade och inte heller ett tåg som spårade ur. Riktigt otäckt var det. Största jordbävningen jag varit med om. 3.8 på richterskalan enligt svenska mätningar. Amerikanska mätningar visade på 4.1. Spännande värre :-)

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

WIHOOO! Hon har promenixat :)! nog för att det är bra MED barnvagnen, men promenaderna är ju OCKSÅ ett sätt att få vara för sig själv juuuuu! Fattar du inte?! Har du bara barnvakt så klarar dom sig jättebra i 45 minuter utan dig. Om int anne så få dom väl lära sig...



Hugaligen vilken jordbävning alltså! Det första jag möttes av i morse var mammas sms om jordbävningen. Vi hade ju en förra året här, så snart kanske väntar värsta klyvningen av hela Sverige :/...?! Kuseligt, fast mäktigt.

2010-06-16 @ 14:49:37
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0