"Ensam" hemma

Blombänken fixad. Men ack så fattig den blev... Behöver ju MASSOR med mera blommor. Blir dyrt! Har inte bestämt vad jag ska ha för något runt rabatten heller. Är less på stenar. Marksten kanske? Rakt och fint och ordning och reda..

Såå himla skönt att vara ensam hemma en kväll. Händer inte ofta inte. Eller ensam är jag ju inte direkt :-), den enda som fattas är ju mikke som är ute och roar sig. Men ensam är jag ändå. Jocke sitter och ser på Supernatural- serien för femte gången eller nåt, och småttingarna sover så sött :-)

Viggo somnade redan klockan sju. Direkt vi kom hem från lekparken med andra ord. Alva tjurades och höll sig vaken till åtta, men även det är helt okej. Så najs!

Vi var i storlekparken här i ursviken och det var alldeles förskräckligt mycket bladlöss där. Runt hela lekparken växer det stora björkar. Det var vidrigt! Varenda staketstolpe, gungställning och rutchkana var översållad med bladlöss... VIDRIGT!!!! Hur länge ska vi ha det så här? Önskar jag hade en bra kamera så jag kunde fota eländet. Det är helt vansinnigt. Ser ut som det växer tjockt med mossa på trästolparna, men när man kommer nära ser man att det bara är bladlöss som kryper och krälar i en tjock massa... blääää! *hurv*. Det kliar över hela min kropp efter denna syn. Fast jag inte har något på mig så kliar det. Man vet ju aldrig. KAN ju ha kommit in ett gäng bladlöss innanför tröjan? Blir att ta en dusch nu känner jag. Sen öppnar jag ostkrokspåsen och colaflaskan och sätter mig och myser i soffan. Ska bara hänga lite tvätt först.. och tömma diskmaskinen.. Tidig kväll blir det i alla fall eftersom jag ska upp och jobba imorgon.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0