Boli´marknan

Nyss hemkommen från Boliden! Är om möjligt mera slut än innan..

Vi åkte till Boliden igår för det är ju Boli´marknad. Ett måste för en gammal Bolibo. Har nog inte missat en enda marknad i mitt liv tror jag. Var det roligaste jag visste när jag var liten. Måste ju dock säga att den känslan avtagit rejält med åren. Men ändå så måste jag dit. Viggo och Alva var då överförtjusta. Dom åkte karuseller så dom blev alldeles snurriga. Dom skulle åka allt och gärna flera gånger.. Fort hade dom åkt upp 300 kronor. Hutlöst dyrt att åka barnkarusellerna tycker jag. 4 biljetter för 100 kronor. Två åk var alltså. Har väl för många barn helt enkelt...

Synd bara att det spöregnade hela tiden. Sen for vi hem till mor och far och åt gomiddag. Jag och mikke hade planerat att fara till marknaden sen på kvällen och roa oss och träffa en massa gamla bekanta. Snaps till middagen blev det och ett glas rött. Fortsatte sen med ett glas vitt och en likör till kaffet. Sen tog det stopp för mig. Fick spy som bara den och sen var det bara att gå och lägga sig. HALV NIO!!! Var dödligt sjuk! Tydligen så tål jag inte alkohol?? Kanske var rödvinet? Eller snapsen? Vet inte, men bäst att hålla sig borta från allt! Snopet att kvällen skulle ta slut så fort! Men suget att fara ner på marknaden hade ändå avtagit, för det regnade absolut hela tiden! Så himla otur!

Jag hoppas det går bättre för mig nästa helg när det är midsommarafton. Vi blir rätt många här hemma då. Tror vi blir runt 14 stycken, vad jag vet än så länge. Synd att det är på en fredag när jag jobbat natten... Skyller mitt illamående på sömnbristen de senaste dygnen. Får väl ta det lugnt då och hålla mig långt borta från snapsglasen.

Viggo mådde inte så bra han heller när vi körde hem. Han blir helt vansinnigt åksjuk när han sitter i bilen. Trots att vi gjorde ett stopp efter vägen då han fick gå ut och sträcka på sig, så slutade det med att han spydde! Stackars pojke. Vad gör man åt åksjuka hos barn? Finns tabletter att ge till barn? Blir ju jättejobbigt om vi ska åka nån längre sträcka i sommar...

Kommentarer
Postat av: Jamal

Men kära lilla mor tål du inte alkohol längre ? Du unnar dig allt för sällan!

2010-06-20 @ 19:50:15
Postat av: Erika

Visst är det så. Festar ju aldrig nånsin! Trist att när man nu äntligen gör det så kan jag tydligen inte... Måste öva denna sommar känner jag! Kom gärna hit nån helg och visa hur man gör :-)

2010-06-20 @ 20:21:32
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0