Varmt idag....

Varmt idag...

Började dagen med en lång promenad eftersom vädergudarna bara bjöd på en mulen himmel. Men HERREGUD så varmt och kvavt det var. Höll på att dö innan jag var hemma. Vätskebrist och huvudvärk. Fick skynda in efter en alvedon och ett glas vatten när jag kom hem. Blev sen soffläge i en kvart... jättesynd om mig.

Trodde det skulle vara mulet och svalt hela dagen men icket! Vi for till stora lekparken på A-torp på förmiddagen. Inte en skymt av blå himmel eller sol. Men medans vi var där så blev det bara varmare och varmare... solen kom fram då och då och jag höll på att smälta bort... flyta ut till en blöt fläck. Viggo började rent må illa av värmen trots att han fått både saft och bulle.

Alva somnade i bilen på vägen hem, tack och lov. Så då tog även jag en tupplur medans hon sov. Helt sjukt trött är jag på dagarna nu för tiden. Kan det vara värmen?

Blev som bara varmare och varmare under dagen. Det slutade med att jag fick dra på mig bikinin vid fyratiden. Det var som inte lönt att ha kläder på sig. Klibbade ju bara fast på kroppen. Cyklade sen iväg till konsum för att handla. Andra gången jag cyklar på gud vet hur många år... Fortfarande har jag inga cykelmuskler! Naturligtvis! Var skulle jag ha fått dom ifrån? Inte har jag satt mig på cykeln nån gång som jag sa att jag skulle göra. Inget bra beslut att cykla idag i alla fall... Var ju alldeles toksvettig när jag kom in på konsum. Hur kul är det då?

Jag och Mikke håller på att planera en hotellvistelse någonstans.. hoppas någon vill vara barnvakt? Vi tänkte fara till Luleåkalaset, men vi upptäckte ju att det är helgen som jag börjar jobba igen. Typiskt! Hade ju varit kul annars. Piteå funderade vi också på, men sen började vi prata om skellefteå. Varför åka iväg när allt finns här? Det enda vi vill är ju att komma hemifrån. Hotell, äta ute, gå på krog.. allt kan vi ju göra här. Flera år sen vi gjorde stan dessutom. Blir nog nåt så enkelt som malmia och mollys... typ.

"mamma... kan jag få vara utan barnfotar?"

Alva som vill vara utan skor och vara barfota.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0