små rymlingar

Upp med tuppen även denna morgon! Superpigga barn har jag. Dom har nog också tankat i sig en hel del sol så dom fått extra energi. Stod och hängde tvätt nu på morgonen när jag "hörde" att det helt plötsligt var tyst i huset. Sprang och letade barnen men hittade dom ingenstans. Ut och leta och jodå... Dom gick längs gatan och drog dockvagnen tillsammans, endast iförda sina tunga obytta morgonblöjor. Hur gulligt som helst... fast kanske inte så gulligt när klockan inte ens var sju på morgonen. Dom hade hunnit långt också, var ända vid dagiset. Dom skulle till Leos lekland! Så det så!

Nu är dom i tv-rummet och jag hör hur dom skriker "ATTANS" med jämna mellanrum. Skrattar åt varandra, för tydligen är det väldigt roligt att ropa det ordet :-) Fasligt vad dom leker med varandra denna morgon.. nu är det plötsligt spöken och troll också. Ja, dom är roliga dom små...

Fint väder idag också. Så härligt! Ska njuta av dagen så gott jag hinner. Har ju en massa att fixa med innan alla kommer. Ska ju lagas en massa mat och dukas ute i trädgården. Måste hitta en skuggig plats så inte gamlingarna och småbarnen förgås i värmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0