Lugn och ro

Kvart över åtta.. lördagmorgon. Sitter här helt själv! Steg upp strax efter sex för jag blev väckt av ett ligistgäng som belägrar björken utanför vårt sovrumsfönster. Måste ha varit ett tiotal skator som bestämt sig för att reta gallfeber på mina stackars katter som numera har flyttat ut till den takprydda altanen... Varje morgon vid samma tid sätter skatorna igång och skrattar och hånar och retar dessa försvarslösa små väna varelser. Antagligen så är det väl då som katterna vaknar och går sin kontrollrunda över ägorna. Funderar på att skaffa mig en slangbella så jag kan skjuta småstenar på dom (skatorna alltså)! Helt ärligt! Eller jättestora stenar rent utav, för dom håller på att driva mig till vansinne!

Men ingen annan i detta hushåll verkar då störas av oljudet. Alla sover fortfarande.. Till och med Alva och Viggo. Fattar ingenting! Så här länge har dom då ALDRIG sovit. Börjar undra om dom verkligen ligger kvar i sina sängar? Dom kanske smitit ut under natten och vandrat iväg till Leos lekland? Skulle faktiskt kunna hända... Men jag tänker då inte gå och titta efter... än. För öppnar jag dörren till sovrummet så vaknar dom garanterat. Alldeles för skönt att sitta här alldeles själv...

Har hunnit med att fila mina naglar och måla dom ett antal gånger. Gjorde ett djärvt försök med "nagelkonst". Målade några sneda ränder i en annan färg, som jag sett att någon annan gjort på en populär blogg. Blev ju förstås inte bra. Bort med allt och börja om... Men jag har ju verkligen haft all tid i världen! Två timmar i ensamhet. Lyx!

Jaha... nu kom Alva uppsmygande. Hon fick genast syn på nagellacksflaskorna som står på bordet. Hon har grabbat tag i en rosa färg som hon genast vill ha på sina små naglar. Får väl sätta igång med det då och hoppas att hon inte tjatar om att hon "kan själv".

Slut på lugnet nu då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0