29 grader idag :-)

Klockan är 21.45 och det är 26 grader varmt ute. Helt underbart!!!!!!
Det var alldeles vansinnigt varmt idag. Trots värmen så kan jag ju inte hålla mig inomhus. Har suttit och solat i stort sett hela dagen... Har faktiskt till och med tagit mitt första utedopp. Vi for ner till älven efter middan, för då stod jag inte ut med värmen längre. Jag och Viggo badade och mikke och Alva tittade på.. Vilka badkrukor!

Ikväll har vi tokstädat, jag och Mikke. Imorgon får vi ju en hel bunt med gäster. 11 vuxna och 6 småttingar blir vi... Blir party här ute på gården. Kul!

Det är inte så tokigt att bjuda hit folk lite titt som tätt. Om inte annat så blir det ju städat, för då måste man ju :-) Har inte rört en skurmopp på ett bra tag nu. Det var verkligen dags! Är ju aldrig inne tillräckligt länge för att hinna städa. Fort in och laga mat och sen ut igen.. Blir ofta så här på sommaren. Bara att blunda för hur det ser ut! Men det är jag faktiskt ganska bra på :-)

Jocke han tränar och blir större för varje dag :-) Han tänker ha en träningsfri dag imorgon, och det tycker jag verkligen. Han har sååå träningsvärk i magen, stackarn. Jag hoppas han lyckas med sin träning och att han går upp i vikt som han vill. Han håller då på att äta mig ur huset.. Är hungrig hela tiden. Blir dyrt det här... men absolut värt!

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Hur länge har Joakim hållit på o tränat? Han måste absolut ha en hel dags paus per vecka. Muskelfibrerna måste ha åtminstone en dag på sig att läka ihop ordentligt. Jag hoppas att han sover ordentligt om nätterna, annars kommer han att ha oerhört ont i musklerna.



Du vet att oavsett om du tränar eller inte så rivs musklerna upp varje dag, detta är det normala och de hinner läka under nattens 6-8 timmars sömn. Men får man inte dessa sovtimmar, så läker inte fibrerna ihop och man får då stora problem med muskelinflammationer osv.... hans muskler kommer inte heller att växa så som han önskar.



Jo du, nu får du se vad en atletisk sons kropp kostar - inte lite kan jag säga. Jag går inte längre med på att bekosta sonens kropp på detta sätt. Din son har bara börjat, men vänta tills han blir större - vilket jag hoppas han gör. Men i Joakims fall skulle jag nog gå med på att betala vad som helst för att få se honom uppumpad. Håller med - helt värt!

2010-07-14 @ 00:06:14
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Såå hårt tränar han inte. Lite varje dag. Men han ska börja träna varannan dag, har jag bestämt. Han sover som en bebis, mellan 22-07. Helt perfekt! Hoppas dom tiderna håller i sig även när skolan börjar. Kan ju inte bli bättre. Men dyrt blir det ju nu när han äter alla mål, och en massa mellanmål också. Förr åt han typ två ggr/dag.

2010-07-14 @ 10:32:03
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0