Julklappsrimproblem

Tänk att jag aldrig lär mig. Tror alltid att jag ska kunna göra saker när jag jobbar natt. Men saken är att när klockan slår 01.00, så blir man hjärndöd till minst 2/3. Går inte att göra något som helst som kräver tankeverksamhet. Sååå irriterande! Trodde i min enfald att jag skulle få till det julklappsrim som fattas på EN julklapp, samt tänka ut några andra klurigheter. Har inte lyckats med det trots att jag suttit med ett block i handen nästan hela natten... Har lyckats komma på att sak och tak rimmar... och ting och ring, leta, veta, reta och streta rimmar också :-) Haha.. men vad ska jag göra med den kunskapen då???

Brukar tycka det är jättekul att rimma på klappar, och jag hoppas verkligen att det beror på den nattliga hjärndödheten att jag inte lyckas. Måste ju få till det ju! Får väl ta mig ett glas glögg i kväll och sätta mig ner och författa.

Efter jag lämnade barnen på dagis idag.... eh.. igår, så blev det en till tur upp på solbacken. Köpte ljus och lite grejer till bordsdukningen och förstås så blev det några till klappar. Skulle nog kunna hålla på hur länge som helst. Har ingen koll längre på vad jag köpt till vem eller hur mycket jag spenderat, men jag börjar känna att nu får det vara nog! En klapp har jag kvar och den får mikke fara och köpa imorgon...idag alltså!

Tänker inte stressa mera nu. Ska sova i lugn och ro när jag kommer hem och sen blir det att laga västerbottenslax och ostpaj och ikväll ska skinkorna griljeras. Inget att stressa upp sig över. Sen är allt klart! Så skönt! Det enda som grämer mig är detta rim och klurigheterna som ska på pränt. Men det ordnar sig säkert till ikväll då hjärnan börjat fungera igen :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

jaha, jag kom precis hem efter ett hemskt julhandlande. läser din blogg och vad kommer jag på? Jo jag har inte handlat min 100-kronorsklapp. Nåväl inga problem att rimma på ingenting ivf.

2010-12-23 @ 11:50:00
Postat av: Helena

Hoppas du får många julklappar fina

Äter gott och umgås med de dina

Tiden går så fort när man har kul

Därför bör man stanna upp och njuta...det är jul!



God Jul från Yttervik!

2010-12-24 @ 11:02:16
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0