Snöskottning!!!!

Vilken LÅÅÅÅNG dag det här var! Mörkt ute och ett snöfall som aldrig verkar vilja ge med sig. Snart jul och man borde ju vara i full färd med bakning och julstök, men inte här inte....

Städade stortoan i morse och sen har det inte blivit mer än snöskottning några gånger. Kanske därför som dagen känns så lång? Har inte gjort nåt nyttigt alls...

Jamal kom förbi och drack kaffe och surrade en stund.

Har plockat ner MASSOR med kläder från vinden som jag tänkte skänka till Oy som varit i Thailand och hämtat hit sina barn. Hon har en kille som är runt tio år, tror jag. Har hur mycket kläder som helst till en 10-12 åring. Han har nog inte så mycket varma kläder kan jag tänka mig, så det är ju lika bra att han tar alltihopa.

Mikke håller på att städa och stöka på övervåningen. Han har satt upp hyllor till alla böckerna som fortfarande till dags datum, legat i en hög på golvet i gästrummet. Visst var det i mars nån gång som Jocke bytte rum och alla böckerna bars upp? Vissa saker tar sin tid, minsann :-) Jag hade ju gärna som jag sagt tidigare, lämnat alla böckerna till soptippen! Fult är det och dammigt blir det och vad ska man ha alla lästa romaner till? Och all gammal kurslitteratur från universitetet som vi dessutom har dubbla uppsättningar av...??? Hmm... måste nog upp och kolla hur det går och kanske dra dammsugaren ett varv därinne. Kan ju inte ha varit gjort sen i mars....?? huh.

Imorgon jobb och bad i handikappbassängen. Nästa pass: onsdag natt och sen är det JUUUUUL!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0