sjukskriven

Ja... att deppa i två dagar hjälper ju ingenting. Känner mig rätt tom just nu! Och alla bekymmer finns ju kvar....

Bara att bita ihop och skärpa sig och klistra fast leendet igen. Fortsätta som förut och hoppas på det bästa. Börja baka julkakor och planera julfester.... jippi....

Har sjukskrivit mig från jobbet dessa två dagar. Har inte kunnat/orkat vara bland folk. Blir lätt så när man känner sig ledsen och tycker synd om sig själv. Tårarna kan komma när som helst. Själviskt..? kanske, men ibland måste man få vara det också. I alla fall en gång vart sjunde år eller så...

Strax ska barnen och mikke iväg på julfest på dagis. Jag är ju inte anmäld eftersom jag skulle ha jobbat. Trist... men hade nog inte orkat sitta där ändå och skratta och vara glad. Ganska skönt att få vara ifred. Tiden läker ju alla sår sägs det och vi får väl hoppas att tiden är inne imorgon? Hoppas i alla fall att jag lyckas författa ett positivare blogginlägg imorgon :-)

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Martyr för en dag eller två har vi väl alla rätt till att vara, anser jag. Men sen får de vara nog! Jag hoppas det blir bättre innan du stiger upp i morgon. Och är det bättre så gör något som du själv tycker är roligt istället för det du tycker att du MÅSTE göra. Jag lovar - julen blir inte sämre utan det som du har på agendan imorgon...

/ a concerned sister

2010-12-15 @ 20:13:26
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Martyr- ja, det är ju det man är om man släpper ut känslorna någon gång. Egoistiskt! Är ju inlärd att man alltid ska stå stark oavsett vad som händer och att man ska dölja sina känslor, absolut inte visa att man är svag eller ledsen.



Men ibland så håller det inte. Ibland så blir det FÖR mycket och då måste man få släppa ut det. Att jag sen är så ärlig att jag talar om för världen genom en blogg hur jag mår är väl kanske tokigt när man ska anses vara stark i alla lägen.



Men nu är jag tömd på känslor i alla fall och kan börja om på nytt. Det hjälpte att tycka synd om mig själv i ett par dagar. Nya tag och glömma det som passerat!

2010-12-16 @ 08:04:48
Postat av: Helena

Man måsta absolut få tycka synd om sig själv, och var 7:e år är ju inte särskilt ofta.

Men snälla, du måste vara mer rädd om dig själv. Framförallt sova mer, om man läser din blogg undrar man ju om du aldrig sover??? Skickar en kram idag oxå, för säkerhets skull. hoppas den hjälper liiite...

2010-12-16 @ 08:13:03
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Linda

Skickar en Stor kram till dig gumman!♥

2010-12-16 @ 12:38:12
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Sofie

Självklart måste man få visa och tala om när man är ledsen, annars spricker man nog till slut. När jag har tyckt att livet kännts tungt och orättvist har det absolut lättat lite när man fått berätta det för någon. Riktiga vänner finns ju där i både med och motgång och lyssnar gärna. Sköt om dig vännen och så kommer det flygandes ännu en kram till just DIG.

2010-12-16 @ 14:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0