Sådärja...

Frösundafikta avklarat, mammas julklapp till pappa inhandlad, lunch till barnen avklarat, tvätt hängd. Vad ska man då sätta igång med?

Skulle behöva fara iväg igen och köpa min 100-kroners klapp, men det känns motbjudande att spänna fast barnen i bilen igen. Dessutom så tog bilgodiset slut när vi var inne på Granngården. Var tvungen att muta dom med sånt eftersom dom började slåss riktigt ordentligt. Tror att Alva råkade stå precis där Viggo tänkte stå... det vill säga fastklistrad vid mitt vänstra ben! På frösunda var dom hur tysta och snälla som helst.... visserligen så satt dom fast vid min kropp även där, men dom bråkade i alla fall inte.

Nina var ju där med sin lilla Ellie-bebis, så Alva och Viggo var rätt nöjda med att bara stå och titta på henne :-) Alva vill då för övrigt att vi ska skaffa oss en bebis. Hon sa det när vi satte oss i bilen. Gissa om jag skrattade henne rätt upp i ansiktet :-) Haha...

Har så mycket städning att göra att jag inte vet var jag ska börja..? Måste möblera om i tv-rummet också innan julafton, men det är inte så jobbigt. Mikke måste ju förstås flytta på tvn igen. Den hänger på väggen och då måste det ju skruvas och användas skruvdragare och vattenpass och sånt :-)

Nä, blir nog bara att tvätta några maskiner och tömma diskmaskinen nu känner jag. Städningen får vänta till på torsdag eller fredag morgon. Ingen mening alls med att städa nu. Allt måste ju ändå göras om innan julafton. Vår städning håller bara i några timmar, sen ser det ut som vanligt igen. Börjar tro att det ligger någon leksaksmagnet i våra golv som iderligen drar till sig bortstädade leksaker... Måste ju vara så, för det kan ju inte vara mina ordningssamma små barn som stökar till på detta vis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0