puttrande köttgryta

Har en köttgryta puttrandes på spisen och det doftar helt underbart :-)

Lagar mat till mor och far och alla barnen. Jag far ju till Källan imorgon förmiddag! Tänkte att mamma och pappa skulle få nåt gott att äta till lunch när dom är så gulliga och kommer och sköter tills mikke kommer hem från jobbet.
Blev så himla sugen på att göra en köttgryta när jag såg Per Morbergs matlagningsprogram igår. Han lekte 1700-tal och lagade mat i ett gammalt torp. Jag riktigt kände hur gott den grytan doftade :-) Nu gör jag en egen variant av hans gryta och ni ska bara veta hur gott det luktar. Både mikke och Jocke har stått och dreglat...
Känns inte alltför roligt att köra de 15 milen till källan i detta snöoväder! Jag brukar ju med nöd och näppe ta mig den korta biten till jobbet när det snöar så här. Femton mil känns ju inte rimligt... klarar jag det?
Hoppas hoppas hoppas på uppehåll i alla fall den stund jag är på vägen. Ska ta med mig täckbyxor så jag kan ta en långpromenad när jag är därborta.. kanske? Är ju rädd att gå vilse eller att jag plötsligt inser att det inte finns gatubelysning i skogen när mörkret överraskat mig :-)
I annat fall så har jag laddat med tidningar och datorn ska förstås med. Kommer att njuta av varje sekund, om jag bara kommer fram helskinnad.
Efter en massa tjat idag så bakade vi viggos julgodis. Vi smälte blockchokladen i vattenbad precis som han sa man skulle göra. Han lär sig minsann saker när han ser på tv. Misstaget var väl att jag missat resten av bolibompas recept. Blandade chokladen med cornflakes och gjorde godis av det. Jättekul tyckte både Alva och Viggo, men gott tyckte dom då inte att det var :-) "Har du ringt till gästerna nu då, mamma?" frågade gossen stolt när godiset var klart. Tydligen skulle man ha haft gäster också....missade det också. Men då vet jag då till nästa gång!
Nu blir det ett varmt bad och lite fotfilning. Ska ju få fotmassage imorgon :-) Vill ju inte att den stackars människan ska få skärsår på sina händer av mina skarpa hälar...
så irriterande. Har skrivit denna text uppdelad i stycken men när jag publicerar så blir det bara en enda lång text... inte ens jag orkar läsa igenom den!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0