Behöver ljusterapi!

Så kallt!

Är verkligen less på detta väder. Ena dagen är det sköna -4 grader och den andra - 16grader. Vad är det för tjollervinter? Om då temperaturen kunde bestämma sig! INTE kul när det är svinkallt. Känns som att det varit väldigt mycket innedagar för barnen nu, men jag har då ingen lust att gå ut med dom heller. Hur kul är det att stå ute i - 15 grader? JAG får ju min beskärda del av friskluft varje dag under mina promenader. Har faktiskt lite dåligt samvete å de smås vägnar... Men idag blir det ju dagis för dom och de brukar ju fara ut en stund varje dag oavsett väderlek.

Börjar märkas på dom att dom varit inne för mycket. Väldigt mycket spring och högljudda lekar och en massa bråk.

Jag läääängtar tills klockan är tolv och jag får lämna dom ifrån mig. Tror jag ska besöka solariet innan jag lägger mig och sover. Behöver lite färg och framför allt ljusterapi. Är konstant trött! Kommer säkert bli jobbigt att jobba i natt. I fredags var det riktigt jobbigt... Tvärsomnade sittandes i soffan med en STOR ljusblå skumgroda i munnen. Vaknade av att min manliga kollega  var uppe och kissade LJUDLIGT med öppen dörr på vår personaltoa :-) Japp, han gör så!

Ryckte till och fortsatte tugga på den ofantligt stora uppblötta skumgodisen som låg i min mun :-) Kunde ju faktiskt ha kvävt mig själv med en skumgroda! Livsfarligt att bli så trött på jobbet, så jag hoppas verkligen jag lyckas sova nu under dagen!  

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha ha tur det är fler än jag som somnar...kan somna sittandes rak i ryggen med huvudet hängande...jo det är tur att man har den sprinklande väckarklockan en sån gång :) OBS toalocket är ALLTID uppfällt oxå efter en sådan väckning!

2010-12-08 @ 22:51:02
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Vi borde få risktillägg för faran för whiplash-skada när vi jobbar natt!

Har också somnat sittande med huvudet hängande. En gång höll jag inte på att få upp huvudet. Nacken hade låst sig i nån sorts nackspärr. Hann i panik fundera över hur jag skulle komma undan med det. "Har du somnat på jobbat eller?" "-Nääää.. hur kan du tro det?"



Som tur var så släppte det innan nån hann upptäcka min olägenhet :-)

2010-12-09 @ 06:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0