vad trött jag blir...

*suck*

Viggo roade sig med att hammra sönder pepparkakor på rumsbordet med sin plasthammare. Jättekul! Alva hjälpte till med att sprida ut smulorna runt heeeela tv-rummet. Fram med sop och skyffel. Ger upp, hämtar dammsugaren istället. Medan jag dammsugar så ritar Alva på tapeten i hallen... suck.

Sen går vi ut och leker.. Då kan väl ändå ingen katastrof hända tänkte jag. Dom vill ha vatten och en disksvamp och "tvätta" sina fordon och broarna runt huset. Det slutar förstås med att dom gör geggamoja i sandlådan. Perfekt. Jag går och beundrar ägorna och äter lite vinbär.. funderar på åt vilket håll vi ska fälla björken och aspen vi ska ner med. Hör att Viggo säger att han ska ha mera vatten och att han springer in. Det går en bra stund och han börjar aldrig komma ut igen. Går in och tittar... Han hade tydligen fyllt hinken som han sprang in med, med sand. Hade hällt ut allt i tvättfatet för han skulle ju ha vatten i hinken istället... suck. Inte lätt att få bort en liter sand från avlopp och tvättställ. Lär nog bli ett ordentligt stopp där. Orka bry sig...? Näää, det får "nån annan" ta hand om i så fall :-)

Vi går in för det börjar bli lunchdags.. Säger åt ungarna att inte stöka till tv-rummet nu när det var bortplockat och dammsugat. Ställer mig och lagar mat. Pytt i panna till småttingarna, fiskpinnar och mos till Jocke och stekt ägg på macka till mig. Alltid tre olika rätter... suck

Går in i tv-rummet för att hämta hungriga barn och vad möter mig där? ALLA leksaker, stolar, böcker, kuddar, sängkläder, barnvagnar, dockor som finns i ungarnas rum... Allt i en stor hög! Underst i högen ligger Alva och delar plats med ALLA soffkuddarna.... suck

Tack och lov så är det inte så länge kvar till jag ska fara på jobbet. Har en kyckling i ugnen till familjens middag... Tänkte vara snäll och underlätta för sambon. Brukar ju vara lite bråttom med middagen när han hämtat ungarna på dagis kvart över fyra.

Tycker jag med råge fått kompensera för min lata läsardag igår... 

Kommentarer
Postat av: mikke

nån annan.....ahhhhhhhhhhhhhh!

2010-08-18 @ 17:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0