mazarinkaka...mmmmums!

Min förkylning vill inte ge med sig. Hostar och snörvlar.. Nezeril, bisolvon och en och annan alvedon är numera min dagliga medicin. Och rosenrot förstås :-)

Idag har det inte hänt så mycket. Jobbat, handlat, hunnit en sväng till ankdammen med barnen och bakat en SUPERGOD mazarinkaka! Dagens höjdpunkt! Har varit sugen på en sån kaka så länge nu... Hittade receptet HÄR. Hade tänkt göra en i långpanna, men blev faktiskt glad när jag hittade detta recept som görs i en vanlig sockerkaksform.

Behöver inte äta upp en hel långpanna med kakor, måste ju tänka lite på den stora valken som helt plötsligt dykt upp ovanför jeanslinningen. Förstår inte vart den kommit ifrån? Plötsligt satt den bara där. Den gör ju mitt val av kläder väldigt begränsat. Långa tröjor som sitter löst runt kroppen, gärna jeans med väldigt låg midja så magen kan valka sig OVANFÖR jeanslinningen. Gör ont som bara den när jag har mina LEE-jeans som knäpps mitt i valken. TRIVS INTE ALLS med denna situation. Usch och FY! Ska försöka ta itu med den främmande kroppsdelen så fort min mazarinkaka tagit slut...

Nu ska jag gå och mysa i soffan. Mikke har gjort upp en brasa i kaminen.. kanske sticka lite...eller bara ligga under filten och halvsova. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0