Värsta brottet!

Sitter och äter lakritsbåtar, i vanlig ordning. Kom just att tänka på när jag var på konsum idag och inhandlade dessa onyttigheter. Jag köper inte ofta godis, men varje torsdag köper jag två-tre skopor. Och VARJE gång kommer det förbi någon och säger... "men nog har dom tur barnen som får godis fast det inte är lördag..." Förstår inte varför, men jag måste varje gång försvara mig på nåt sätt... "..det är faktiskt JAG som ska ha godiset.." eller nåt. Idag sa jag så och då muttrade den 75-åriga mannen " jaha... och barnen ska få titta på då?"  AHHHHHH! Blir så irriterad! ÄR DET FÖRBJUDET ATT ÄTA GODIS PÅ TORSDAGAR? Tydligen är de det, för jag har då aldrig förr blivit så belagd med skuld och skam som när jag köper mina godisbåtar. Tydligen var det ju inte bra i mannens ögon, varken att barnen skulle få godis, eller att dom INTE skulle få..

Det är konstigt men det kommer verkligen ALLTID fram någon och påpekar att det är torsdag när jag köper mitt godis. Inte bara åldringar, utan även 30-40-åriga kvinnor/män. Värst är det ju om jag har barnen med mig på affären..

Visste inte att det var lag på lördagsgodis? Undrar om mina tänder som får torsdagsgodis far mer illa än de som får lördagsgodis?

Kommer faktiskt ihåg detta fenomen från när Jamal och Joakim var små också. Vi hade FREDAGSMYS! Alltid! Godis, dricka, chips. PÅ FREDAGAR! Fick även då kommentarer från folk att vi åt godis på FEL DAG. Vaddå fel dag???? Vem bestämmer det? Sånt gör mig vansinnig! Tror jag på rent trots ska ta med mig barnen på konsum och köpa godis varje dag. Bara för att göra så att folk blir upprörda. Fast då kanske jag får en anmälan på mig så socialen kommer och hämtar barnen...? För ojojoj om barnen får godis på annan dag än lördag! Det verkar vara ett allvarligt lagbrott i mångas ögon....

Kanske ska börja gå och titta i folks kundvagnar och påpeka hur onyttigt det är med än det ena än det andra som de lagt i kundvagnen...? hmmm, blev nästan lite sugen på det faktiskt! 

Tänk att man kan reta sig så mycket på en så liten sak, men jag GÖR FAKTISKT DET :-)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Ja folk är verkligen inrutade på att godis ska ätas just på lördagar... Vi har alltid haft fredagsmys med barnen och hamnat på fel dag i veckan. Förstår att du blir irriterad.

Jo, jag började skolan igår och det känns toppen :) Tycker definitivt du ska läsa nåt på distans hjärngympa är aldrig fel. Kram

2010-08-20 @ 14:11:52
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: ingela

låt barna äta godis...vadå..

2010-08-20 @ 18:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0