Tillökning :-)

Målat...målat. Hela förmiddagen. På eftermiddan fick vi en massa besök. Tur jag just bakat två kladdkakor! Jamal, Stephanie och Kevin kom och i samma veva kommer mor och far. Alla vill väl beundra vårt utsökta bygge :-)

Trevligt när nära och kära samlas... Kul att ha en stor familj! Kunde väl aldrig tro att min familj skulle bli så här stor. Helt underbart ju! Nu kommer den att växa ytterligare.. Om 30 veckor kommer nästa Johansson till världen :-)

Tack och lov inte här på Fyrvaktargatan! Det är barnbarn nummer två som väntar på att få komma ut och se världen.. Ska bli spännande. Roligare att följa en graviditet när man inte själv är på tjocken :-)

Helt galet fort växer detta släkte. Tre döttrar har min mor och far. Utifrån dessa har det kommit 10 barnbarn och 4, snart fem barnbarnsbarn. Kan tänka mig att det snart kommer flera barnbarnsbarn också...? Systern i Malmö har ju 3 vuxna barn.. Ja, herregud så många vi blir! Men fler barnbarn lär dom då aldrig få!

Nu kom mikke in och meddelade att altanmåleriet är färdigt! Jipppi! En stolpe är visserligen inte färdigmålad, för färgen tog slut. Otur för den stolpen då.. vem bryr sig? Känner att jag bli mer och mer onoga i mitt målande.. I början var jag jättenoga och målade inte utanför alls. Men efter fyra fem varv runt varje fönster så kan jag ju säga att varenda tegelsten runt fönsterna har vitmåla på sig. Och inte bryr jag mig heller... slafsar dit färgen bara. Är riktigt less nu. Har till och med varit inne på att måla, fast kittet inte torkat. Har besinnat mig och inte gjort det än, men vad kan hända? Det torkar kanske aldrig nånsin då? Nä, ska tålmodigt vänta och inte göra några misstag när jag nu äntligen är så nära målet. Nu ska jag ut och måla tredje varvet på några fönster....

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

NÄ MEN HJÄÄÄLP!!! Ska dom ha ett till - redan?... man får väl gratulera då, i förväg.



Men jag tror inte alls på att mor och far inte kommer att få några fler barnbarn. Nog sitter du och ruvar på ett par till, det vet jag, det syns ini öga dine - att du läääängtar :)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-02 @ 14:34:00
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

ohahahahahaaa! Nädu.. har så många att jag snart kan ge bort några ju.. sugen på ett par-tre stycken?



Jo, dom väntar sitt andra redan. Kevin kommer ju att hinna bli 2,5 år, så det blir nog ganska bra!

2010-08-02 @ 18:25:10
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Tessan

Men så roligt att du får ett barnbarn till :) Hälsa och gratta från oss :)

2010-08-14 @ 11:25:50
URL: http://tessan72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0