Onsdag

"Mamma... jag har smärta"

Ja. Viggo kom in i köket och berättade det. Han behövde apelsinmedicin så smärtan skulle rinna bort. Apelsinmedicin = Sana-sol vitaminer. Frågade om han hade svår smärta och jo, det hade han minsann. Tur den rann bort när han fick sina vitaminer.

Börjar jobba kl 14 idag. Undras hur jag ska fördriva tiden fram till dess? Sitter ju bara och väntar på lön och barnbidrag så man kan göra något MENINGSFULLT! Som att fara och shoppa till exempel.. Födelsedagspresenter( har ju en blivande 20-åring)... nya skor till Jocke inför skolstart. Viggo och Alva behöver en massa byxor. Dom har lyckats göra hål på knäna på i stort sett alla sina byxor i sommar, Alvas skor börjar vara trånga. Ja herregud, lönen kommer ju att vara slut redan innan jag fått den! Men jag kommer i alla fall att ha himla kul medan jag slösar bort den :-)

Blir väl nån meningslös lekpark eller nåt idag. Ska försöka ta tag i lite städning också. Längtar efter såpa/ajax-doft! Mina fönster behöver också skuras upp. Många fingeravtryck och annat på dom efter omild behandling med målartvätt, vattenslang, värmepistol, kittning och målning... Just ja! Har ju inte ens målat klart alla. Färgen tog ju slut. Detta projekt väntar också på lön... suck! Tänk om man hade obegränsat med pengar.... Vilken lycka! Måste nog börja köpa trisslotter och gå med i några andra lotterier. Lär ju då aldrig bli rik på annat sätt i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0