Hostig och fet

Mår verkligen dåligt över min vikt just nu... Ångrar bittert att jag vägde mig. Bättre att leva i ovisshet. Har inte alls ansträngt mig och ätit nyttigt idag. Fick främmande så då blev det förstås en mazarinkaka. Kyckling och ris till middag, följt av en massa ostkrokar som legat i skafferiet... Inte bra alls! suck...

Hostar gör jag fortfarande också. Bara elände... Funderar allvarligt på att köra en kur med nutrilette, men jag är inte så säker på att jag klarar av det just nu. MÅSTE gå ner i alla fall två kilo denna vecka, annars deppar jag ihop fullständigt. Hur, när och vad har jag ätit så jag plötsligt gått upp fyra kilo?? Det är ju inte möjligt...?

Typiskt också att vi har en massa nötter, chips och ostkrokar i skafferiet. Blev ju över massor sen i lördags. Men jag ska INTE äta upp det! Nu ska jag vara duktig imorgon. Blir grönt till lunch och en tur till ica för att inhandla en massa frukt.

Kom just på vad jag ätit :-)

Två paket med libanon-bröd, har slunkit ner den senaste veckan. Med både ost OCH skinka! Naturligtvis! Det är det enda jag kan komma på som är utöver min vanliga kost. Säkert extraberikat bröd nu när det är ramadan. Ååååå.. Det som är så gott. Blev så glad när jag hittade det brödet på ica-maxi. Blir då inget mera sånt nu då :-(

Nää, nu ska jag och "Bert" krypa ner i sängen och läsa. Mikke gick och la sig för en stund sen. Han läser boken som jag läste ut under en dag.. när jag läste bort Alva. Han är också fast i den nu :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0