*host* ... *snörvl*

Nu börjar förkylningen komma rejält. Alla, precis ALLA verkar vara förkylda! Så jobbigt... vill verkligen inte bli sjuk på riktigt! Okej med lite host och snuva, men feber vägrar jag att få. Har inte tid med det!

Har ju fullt upp ända till söndag. Ska jobba vaknatt denna natten, sen hem och sova imorgon bitti. När jag vaknar är det dags för nästa uppdrag som kan sträcka sig ganska långt in mot lördagnatten. Sen upp klockan sex och jobba 8-17 på lördag och sen på lördagkväll har vi kräftfest! Wow... blir slut bara jag tänker på det. Tur jag äter rosenrot!

Det måste ju vara den som gör att jag orkar...? Var hur pigg som helst på jobbet igår, trots att det var min tråkonsdag... och trots att jag redan igår på jobbet började hosta och snörvla. Tar två om dagen. En på morgonen och en mitt på dagen. Håller mig pigg hela dan :-)

Idag blir det dock bara en på morgonen för idag ska jag ju lämna barnen på dagis!!!! Ska ju få sova idag :-) Ååååå så skönt! Men samtidigt så känns det inte bra att lämna barnen på dagis och fara hem och sova! Vet ju dessutom att dom helst inte vill dit.. Fy vilken egoistisk mamma jag är...

Har en tonåring hemma som med glädje stiger upp klockan sju på morgonen och i god tid går iväg till busshållplatsen trots spöregn och grått väder... Han är verkligen peppad att plugga! Problemet är bara att skolan verkar lite trögstartad. Nu är dom nämligen LEDIGA i två dagar... VA? Trodde skolan just hade börjat...? Jocke är inte alls nöjd med att behöva vara hemma två dagar när han nu äntligen är peppad. Han frågade igår om vi inte hade nå matteböcker hemma..? har vi ju förstås, med vi vet ju inte vilken matte han ska läsa nu? Tydligen så ska dom ha individuella samtal, med elever dom inte hunnit prata med dessa två dagar. ... Elände! Blir ju att göra lunch ännu en dag... och även imorgon. Ska jag aldrig slippa????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0