Fredagkväll

Fredagkväll.. Sitter på jobbet och inser att snart har jag gjort min mördarvecka som jag har gruvat mig så mycket för.. Onsdagkväll, torsdagnatt, fredagkväll och sen är det bara lördagkvällen kvar. Var ju inte nåt att gruva sig för känner jag.. Imorgon hinner jag i alla fall träffa barnen. Idag har jag inte ens sett dom :-(

Pengarna jag fick på kontot den 18e var inte Jockes studiebidrag. Tydligen så kommer det inget sånt förrän 20 september. Måste ju skrapa ihop en månadspeng åt honom ändå.... suck. Nää.. det var flerbarnstillägget som kom i en klumpsumma för juli och augusti. Blev ju av med det när jocke slutade nian och han blev utan barnbidrag... Beviljades nu igen eftersom han ska börja skolan nu. Är det inte förjäkligt att barnen som fyller 16 år på våren blir utan barnbidrag hela sommaren? Dom får inga pengar förrän i september! Jamal hade tur som fyller år i slutet på augusti. Han blev aldrig utan. Pengarna bytte bara namn till studiebidrag när han börjat gymnasiet... Så tänk på det alla som ska skaffa barn: Föd inga barn i början på året! Vänta så att dom föds tidigast i augusti....

Blev inget läst ur min bok i natt. Såg i stället på en liten miniserie som bygger på en Koontzbok. Psykopaten heter boken och den var riktigt spännande. "Intensity" tror jag serien hette. Den var bra, men eftersom jag läst boken så var jag ju inte alltför spänd inför slutet... Trots att det var längesen jag läste boken så kom jag ju naturligtvis ihåg allt.

Tror jag ska ställa mig och baka nåt här på jobbet. Måste ju hålla igång så jag inte somnar... Chokladbollar känns ju lagom invecklat att baka. Inte så stor risk att man misslyckas i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0