Å...nej, har en Bert på magen!

Ställde mig på vågen igår kväll. Har inte velat göra det på ett tag då jag ju känner att jag gått upp i vikt. Vill inte veta!!!! Men tänkte väl att jag måste nog kolla ändå.... så farligt kan det väl inte vara..eller?

KATASTROF! Väger i skrivande stund lika mycket som den 23 augusti 1990.. Det var mitt sista besök hos barnmorskan innan jag födde Jamal dagen efter... Fatta!!?? Väger lika mycket som när jag var i 9e månaden med Jamal. Det är riktigt stor katastrof! Betyder att jag inte kan äta upp min efterlängtade mazarinkaka som står på diskbänken och frestas. 

Tänkte igår kväll att jag skulle ägna denna dagen åt en massa motion i form av långa promenader och kanske lite hopp i studsmattan och dylikt. Problemet är bara att jag har en helt vansinnig hosta. Orkar knappt gå från tv-rummet till köket utan att bli andfådd. Måste bota förkylningen innan jag sätter igång och supertränar. Får nöja mig med att dra in på godsakerna och äta smalt istället. För så här kan jag inte ha det. Har aldrigt vägt så här mycket utan att ha en bebis i magen.. Och det har jag då definitivt inte. Kanske ser ut så men det är bara den nya valken. Kanske ska döpa den till nåt, lär ju ta ett tag innan jag blir av med den... Svante kanske.. eller Svullo? Bert förstås! Vem vill gå omkring med en "Bert" på magen? Inte då jag i alla fall, när tankarna går till den man som heter Karlsson. Ja, det hjälper nog att döpa den till Bert. Känner direkt att jag blir än mer motiverad att bli av med valken nu... haha.

Idag blir det barnens hus i jakt på nåt pussel och kanske pärlor, så barnen får nåt meningsfullt att göra. Måste också till biblioteket och återställa ett gäng barnböcker... puh, det är jobbigt att fara dit med högljudda barn!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0