En skön dag

Idag har det varit en bra dag. Har inte ens tittat på mitt måleriprojekt! Kände att jag behövde en dag utan färgfläckar på fingrarna.

Vi for till Boliden och hälsade på hos mina kära föräldrar. Det är alltid kul att fara dit, och barnen tycker verkligen om att vara där. Vi far dit alldeles för sällan känner jag. Bestämde med min syster att vi ska fara dit oftare. Kul att träffa henne också. Hon bor så nära men ändå så träffas vi nästan aldrig.. Helt galet. Skärpning!


Sitter på jobbet nu och känner mig riktigt pigg! Sov riktigt bra innan jag for hit, för en gångs skull. Sov så hårt att jag inte ens hörde väckarklockan. Mikke fick komma och skaka om mig! Det är ovanligt, måste ha varit riktigt riktigt slut.. kanske beror på att jag äntligen kan slappna av, för att jag ser att mitt måleri blir lyckat? Var lite orolig ett tag för jag hade lite problem med limrester på luckorna. Men det problemet är löst nu och det ser riktigt bra ut!


Imorgon blir det att ta fram penseln igen. Hoppas hinna en del innan barnen kommer hem från dagis. Blir inte att sova så länge när jag kommer hem imorgon alltså.


Övervåningen är full av utspridda köksluckor! Det är tur jag har ett stort hus. Och jag har fått användning av böckerna vi har där uppe :-)  Staplar två högar med böcker och lägger sen en lucka på dom. Perfekt när man ska måla! Tur man kan ha nån nytta av dom ändå :-)


Nu ska jag sätta mig och se en film. Soraja M, heter den. Bygger på en verklig händelse om en kvinna i Iran som blir stenad. Läste en recension om den och den verkar vara riktigt bra. "Angeläget men svårsmält drama om vår tids grymhet får tårarna att forsa"







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0