Hmmm....

Har nu grundat lådor och EN lucka. Målade ett varv med färgen på några av lådorna i morse. Med PENSEL! Precis som han sa, experten från färgbolaget. Skulle inte bli penselrandigt med den dyra LADY färgen. Hmmmm.. tycker nog att det ser lite randigt ut?? Börjar tvivla på kompetensen hos den som hjälpte mig inne på affären. Berättade för honom precis vad jag gjort med luckorna och vilket material som jag skulle måla på. Läser på grundfärgen att den ska användas på högblanka material som t ex plast och LAMINAT!!! Va??? så vi kunde alltså ha målat direkt på laminatet ändå?


Hursom helst. MDF kan väl knappast räknas som ett sånt material?? Bara där känns det ju fel. Sen kollade jag in övriga grejer han plockade ihop åt mig. Penseln, som var jättedyr, 110 kr, passar till VATTENBUREN FÄRG. Hmm.. Hur tänkte han där? När han samtidigt säljer oljebaserad färg till mig.


Man ska nog inte lita blint på personalen känner jag. Hade nog blivit både bättre och billigare om jag plockat ihop min egen påse. Men, jag ville ju att ALLT SKULLE BLI RÄTT!


Torktiden är ju 24 timmar så det kanske "flyter ut" och blir slätt ändå. Får vänta till ikväll och se hur det ser ut då. Blir det randigt, då kommer jag att rolla istället.


Om en och en halv timme ska jag iväg och jobba. Igen! Tycker jag har varit där väldigt mycket på sista tiden.. Viggo antydde igår att "mamma har jobbat i veckor". undrar om han vet betydelsen av det? Men det känns verkligen som att jag inte varit hemma på flera veckor... Och säkert tycker nog Viggo det också.


Tog en långpromenad med barnen idag på förmiddagen. Ganska skönt ute trots att det är mulet och trist. Hoppades att Alva skulle bli trött och somna när hon kom hem, men icket. Hon har börjat sova så sent på dagarna nu att det blir problem på onsdagar när hon börjar dagis kl 13.30.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vilket klantarsel till försäljare av färgen och penseln, förstår att du blev irriterad. Kika förbi nån dag när du är ledig och ta med dej kidsen också så får dom leka en stund :)

2010-04-07 @ 23:32:58
URL: http://tessan72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0