pust och stön

Oj, vilket projekt jag har startat... är helt slut!


Har jobbat från sex på morgonen till sena natten med mina fönster. Däremellan har jag varit och jobbat 10-timmars pass på mitt jobb. Inte konstigt jag känner mig slutkörd. Men det är ändå tur att jag hade jobbhelg. Fick ju fara dit och vila upp mig mellan målarvarven. Var ju borta precis den tid det tog för färgen att torka. Bara att stryka på nästa varv efter jobbet :-)


Bra planerat tycker jag!


Nu börjar det vara klart. Fönsterna alltså.. Sen är ju allt annat kvar. Måla köksluckorna, byta ut handtagen på luckorna, byta ut köksbänken, kakla om och montera ny fläkt. Det sista kommer nog att dröja eftersom vi måste koppla om befintligt system eftersom vi har en rexovent. Vi vill ha en snygg fläkt och det finns inte till rexoventen. Eller jo, det finns, men då kostar den runt 8-10 000kr. Inte värt pengarna!


Längtar tills allt är klart. Börjar vara riktigt less på att måla nu. Är rädd för att mitt "lilla" projekt kommer att kosta betydligt mer än jag hade räknat med. Tänkte ju bara måla om luckorna! Det var allt jag hade planerat! Hade färgaffärerna varit öppna så hade det nog bara blivit köksluckorna. Nu var det ju stängt och jag fick målarabstinens och alldeles för mycket tid till att planera och tänka... hade ju aldrig satt igång med fönsterna om jag hade fått börja med luckorna. På gott och ont.. Det blev fint i fönsterna men jag är OTROLIGT LESS PÅ ATT MÅLA! Och jag har inte ens börjat med det viktigaste... suck!

Men jag får väl vila upp mig i ett par dagar så kommer kanske orken tillbaka. Tidigt imorgon bitti så ska jag till tandläkaren med Viggo. Blir ju spännande att se om dom får titta i hans mun. Men han är en duktig kille så det ska nog gå bra. Tur det inte är Alva dom ska titta i munnen. Fröken Bestämd är inte alls lika samarbetsvillig. Nästa år när det är Alvas tur, då får Mikke fara :-)


OM jag ids och orkar imorgon kanske jag far till färgbolaget och kollar/köper färg. Det är ju så jobbigt att fara iväg på såna affärer med TVÅ små barn... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0