Tisdag kväll...

Sjuka barn - igen! Alva har över 39 grader och Viggo 38 grader.. Känns som att dom ofta insjuknar på tisdagar dom här barnen, för alltid måste vi diskutera hur vi ska göra på onsdag när jag börjar kl två. Konstigt!

Tur att mikke har tid att ta ut, så han behöver då inte VABa. Det är ett elände när man alltid måste vara hemma med sjuka barn. Förlorar ju en massa inkomst. Känns som att jag alldeles nyss har tjatat om detta? Var nog bara en vecka sen dom var sjuka sist?

Just nu är mikke ute och byter däck på forden. Lite i senaste laget men "Mr ordning&reda" hade ju slarvat bort en del som behövdes till däcket. Men nu blir det då gjort i alla fall. Igår kväll grävde han igen diket här bak. Tack och lov! Har varit lite orolig att något barn skulle trilla i och drunkna..eller nåt. Ganska slitsamma kvällsnöjen. Tur jag har en duktig karl! :-)

Jag har då inte alls varit duktig idag. Fick aldrig tillbaka någon ork. Alva tjuvade all energi jag hade. Mor och far kom förbi på kaffe och hade med sig massor med fikabröd. Kul, men Alva och Viggo sov i stort sett hela tiden dom var här. Typiskt, för det var ju barnen dom ville hälsa på. Hoppas bara att dom inte blev smittade av vad det nu är dom har för sjukdom..

Trodde jag skulle få börja grundmåla lister ikväll, men inte hade han köpt nån grundfärg. Han ska iväg på fredag och göra sina inköp och ärenden.. hmm. Vilket slöseri med tid! Men det blir väl okej att börja på fredagkväll. Ska ju ändå inte göra nåt på Valborgs. Måste ju hålla mig hemma och nykter ifall storgossen plötsligt skulle få för sig att han ska någonstans. Riskhelg kallas det väl. Alkoholdebut och allt sånt.. usch vad jobbigt! Hoppas han stannar hemma med oss gamlingar.

Hmm..verkar inte bli nåt däckbyte. Grejen till däcket som han varit och köpt idag passade visst inte.. Får väl hjälpa till och leta efter den förlorade delen.. tror ju dessvärre att det är något jag kan ha kastat bort om det är något som legat på någon byrå här inne.. Hm.. ordning och reda :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0