Avancerad kirurgi

Måste ju bara delge världen om mitt senaste storverk! *stolt*  Har haft ont i min armhåla ett par dagar och hittade orsaken igår. En "vårta" eller "hudflik" eller vad man nu ska kalla det? En sån där grej som en del gamla människor kan ha i ansiktet lite här och där.. Ännu ett tecken på min undergång!

Hade i alla fall jätteont av den så jag beslutade mig för att den måste bort. Men hur skulle jag göra? Sax? kniv? Nagelklippare förstås! Emlade området, kokade upp både nagelsax och nagelklippare, gjorde i ordning koksalt så jag skulle kunna tvätta det nyopererade området. Beredde mig på stora blodförluster med många kompresser till hands. Kirurgi på hög nivå! Tänkte att jag kanske borde fara och låta en läkare göra detta istället? Darrade allt lite på handen när jag skulle till att knipsa av den ömmande svulsten. Aj aj aj...

Borta! Kändes inte ens. Kom inte ens en droppe blod! Och jag som hade gått med svetten i pannan i en hel timme och gruvat mig för den oerhörda smärtan jag skulle åsamka mig själv... Men herregud! Det var väl ingen sak! Jag är ju en alldeles utmärkt kirurg! Undrar om jag har några fler konstiga utväxter? Har ju ett födelsemärke som borde opereras bort.. kanske skulle....?

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Eeeeh: födelsemärket bör du nog lämna därhän, är mitt råd ialllafall... men det var verkligen modigt av dig ( eller idiotiskt?) att själv klippa bort den där "grejen". Jag också har ju en såndär hudflik som jag haft flera år, men vågar inte :(. Kanske jag ska göra ett litet försök, vad tror du? Det sitter strax under ögat...

2010-04-22 @ 14:00:07
URL: http://mammamarie.se
Postat av: mikke

Nej, du är ju i stimmet! jag har säkert några konstiga utväxter som borde tas bort....vänta nu, det där kändes lite konstigt när jag skrev det ;)

2010-04-22 @ 19:34:56
Postat av: Erika

Klipp bort!! Funkade ju hur bra som helst! Inga blodförluster alls :-)



Fast det är klart... under ögat..? Kanske inte!



Tänker nog spara födelsemärket till någon med utbildning. Känns som att det är en större operation än vad jag klarar själv. Vill ju också veta om det är ett malignt melanom, eller vad det heter? Eller tror du dom skulle kolla upp det på vårdcentralen om jag lämnar in födelsemärket i en liten urdiskad syltburk? :-)

2010-04-22 @ 21:04:32
Postat av: MammaMarie

Hah! Då skulle du förvåna kan jag säga, bli VC:s samtalsämne lång tid framöver.



Födelsemärken ligger djupare så man får gräva lite, liksom. Kommer definitivt kännas mer än den där lilla fliken du klippte bort. Sedan skickar dom den till ett labb som kollar malignt.

2010-04-23 @ 08:47:05
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0