En hektisk dag

For och handlade tidigt i morse med barnen. Tror vi var på COOP före nio. GICK RIKTIGT BRA! Är alltid lite oroad när jag ska fara med båda barnen. Brukar vanligtvis vara väldigt jobbigt eftersom dom helst vill springa omkring själva, och gärna åt olika håll också. En del hysteriska utbrott brukar också förekomma från den lilla damen. Det finns mycket på affären hon vill ha... Nu lyckades hon övertala mig att köpa en förpackning med kritor som man ska rita på vägen med. Stora färgglada kritor. Tänkte att hon har väl ingen aning om vad det är för något, men hon skulle absolut ha dom. Satt snällt i kundvagnen undet hela shoppingturen och höll i dessa kritor hela tiden. När vi kom ut i bilen och jag spände fast barnen i sina stolar så ville Alva att jag genast skulle öppna förpackningen. Sa att det gör vi när vi kommer hem. Att man ska ju måla med dom på våran gård. Ni skulle ha sett hennes min.. när hon sa att hon ville jag skulle öppna glassen. Stackars liten.. Hon somnade i bilen på väg hem med en rosa krita i handen. Tror hon var ganska besviken :-)


Viggo fick ett set med kakformar och kavel och sånt, så det blev att snabbt knåda ihop en playdo-deg till honom SAMTIDIGT som jag packade upp alla varor. För bråttom var det att skapa fina kakor..


När Alva vaknade for vi iväg och hälsade på Tessan och hennes barn Smilla och Philip. Jättekul tyckte både barnen och jag. Alva blev så glad så hon vibrerade när hon såg deras stora hund. Viggo var lite mer skeptisk till en början. Han blev jätterädd när hunden skällde, vilket den gör varje gång det ringer på dörren. Han blev riktigt förskräckt några gånger, men ändå ville han klappa den hela tiden. Skräckblandad förtjusning :-). Låter hemskt, men det är verkligen en snäll hund.


For sen hem och fortsatte med min köttsoppa som jag hade påbörjat innan vi for dit. Supergod blev den! Efter middagen for mikke ut och skruvade med Joakims moppe. Naturligtvis så ville barnen hjälpa till. De skruvade och höll på. Var riktigt roande att titta på. När alla skruvar satt där dom skulle .. eller vad som nu var felet.. så fick dom åka en sväng. LYCKA! Gång på gång skulle dom turas om och åka. Resulterade ju naturligtvis i hysteriska barn, när pappa tyckte det var färdigåkt. Trots iskalla händer och blåa läppar (hos alla tre) så var dom inte nöjda. MER MER MER.. Men till slut fick vi in de små isbitarna.

Alva mekar


Viggo vet minsann hur det går till..



Viggos tur..                        ..och sen Alvas.
  

När barnen äntligen somnat for jag iväg och solade i solariet. Så himla skönt! Känner mig rätt nöjd med den här dagen. Hann med en hel del. Planerade också in en sväng på krogen den 7 maj med Tessan & co. Vi får väl se hur det blir med den saken. Men det känns ju som att det är på tiden!
Nu ska jag lägga mig i ett varmt bad och sen krypa in i pyjamasen.

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0