Rent hus och Anna Skipper

Upp klockan 05.00. VARFÖR??? Min dygnsrytm blir ju helt galen när jag har jobbat natt. Men den borde ju bli åt andra hållet. Så att jag sover extra länge en morgon som denna, men inte det inte.

Halv åtta gjorde jag mig klar för att ta en uppfriskande promenad, men då hoppade mikke in i duschen. Jaha.. vad skulle jag då göra med all energi som bara ville ut ur kroppen? Kunde ju inte fara iväg och lämna barnen helt obevakade hemma. Tittade in i kylskåpet.. riktigt noga.. och förfärades över all gammal mat och smuts som belägrade varje hylla. FY! Ut med allt och alla hyllor, fram med skrubbborstar och svampar. Borde inte nämna vad som fanns därinne.. men några påsar innehöll nog tomater, TROR JAG? Går inte att säga med säkerhet. Är ganska säker på att det var en gurka bland äcklet på nedersta hyllan. Var bara en blöt gegga kvar av den. Usch och Fy! Skärpning! Så kan man väl inte ha det i kylen heller. Kom att tänka på TV-programmet "Rent hus". Hon med bakterieodlingarna skulle nog må om hon fick komma hit och ta prover. Hon skulle nog säkert ha hittat någon ny mutation av liv, särskillt på min grönsakshylla. Och tänk vad tidningar och tv skulle skriva om saken! Oj oj... måste verkligen ta tag i städningen av huset. För tänk om någon får veta hur skitigt det är här. Vad jag skulle få skämmas (!) Tur att ingen vet...


Men nu är i alla fall kylen blänkande ren. Bara att komma och ta prover! *Stolt*


Men kylen blev ju alldeles bekymmersamt tom när jag skulle fylla den igen. Kvar blev bara de sedvanliga burkarna med rödbetor och andra inlagda delikatesser, nåt mjölkpaket och annat som man inte har nån större nytta av när man öppnar kylen och är sugen på något. Man skulle kunna tro att jag haft besök av Anna Skipper.


Blev ju tvungen att rusa iväg till konsum. Hängde på låset när dom öppnade klockan nio. Nu är i alla fall inte alla hyllor tomma.. tack och lov! Jag som trodde att det var alldeles GRATIS att städa? Ack vad jag bedrog mig. Blev ju dyrt som bara den!


Och hur gick det med promenaden då? Hmm.. Nu är jag ju helt slut av all stress över bakterier och tomma kylskåpshyllor. Får väl se om jag får mig iväg senare idag. Funderar på om jag har något annat ställe i huset som gud glömt?? Toaletterna skrubbade jag ju upp förra helgen! Rejält. Stod på alla fyra och skrubbade golv och väggar med en liten disksvamp. Borde väl vara någorlunda rent där fortfarande ... eller? måste nog gå och ta en titt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0