En mycket grå och tråkig dag

Usch vilken dag detta varit. Har varit såå trött och på dåligt humör. Inte blev det någon promenad heller...

Kallt, blåsigt och mulet! Vad gör man en sån dag??? Ungarna har inte varit på sitt bästa humör heller. Alva började sin morgon med att spy ner köksgolvet. Som tur är så blev det ingen mer spya på hela dagen. Men hon har ju inte haft någon aptit och inte ätit något. Därav hennes känsliga humör..

Vad är det för konstig magsjuka dom fått? Viggo blev dålig i onsdags och Alva först idag. Väldigt lång inkubationstid för magsjuka. Och bara en enda spya? Konstigt! Hård i magen är hon också och Viggo skiter då normalt. Kan det verkligen vara magsjuka???  Jag ställer mig tvivlande till den frågan.. men vad skulle det annars vara?! Kanske ett släng av muterad bakterie från mitt tidigare ostädade kylskåp? Tja.. vem vet. Bara dom är friska till på måndag!


Ikväll blir det en tidig kväll. Känner för att gå och lägga mig redan nu, men kruxet är ju bara att då kommer jag att vakna redan klockan fyra. Och vad i hela friden har man ogjort den tiden på morgonen??? Det kommer inte ens någon Norran, så det blir att sitta och glo in i köksväggen. Känns inte så lockande! Ska försöka hålla mig vaken till efter tio i alla fall. Är så glad att denna dag äntligen är över. Hoppas på en solig glad dag imorgon...

God Natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0