Jobbfredag

Såå trött!  Sov ändå som en stock igår innan jag for och jobbade. Var helt slut av all frisk luft..

Idag är det Fredag, och inte vilken fredag som helst. Det är JOBBARFREDAG! JIPPII! ...eller int!  Slutar klockan åtta på morgonen och ska alltså tillbaka igen klockan två. Bläää. Har en enda sån fredag på sex veckor, men det känns verkligen som att den här fredagen dyker upp oftare än så. Nåja, vädret ser ju ut att bli bra så man kan ju kanske hitta på nåt kul att göra på jobbet i afton?


Fick tipset av en jobbarkompis om ett billigt kakelställe i Klutmark. Kanske far vi dit i helgen och tittar. Mikke har ju tagit hem en massa kakelkataloger, men det står inga priser i dom. Fick höra att priset på det kakel jag och mikke funderar på ligger på mellan 800-1000 kr/kvm. Hmm.. blir ju jättedyrt! Tydligen så är han i klutmark betydligt billigare än andra återförsäljare. Värt att kolla upp alltså!

Annars så har vi inget inplanerat i helgen. VAD SKA JAG HITTA PÅ? Kan ju inte bara sitta på rumpan en hel ledig helg! Om ekonomin hade tillåtit så hade jag farit och köpt väggfärg till köket. Och till luckorna! Men det måste jag tyvärr vänta med tills lönen kommer. Så trist! Kan nästan lova att då har jag inte lust att måla längre. Då har säkert "ilet" försvunnit. Brukar bli så när jag blir avbruten i mitt skapande... 

Men städa kan man ju alltid göra. Det är ju alldeles gratis.. *ja, vad kul, Trallalla la la..* NOT! Annars kan man ju hoppas på fint väder så man kan vara utomhus hela dagarna. Det är faktiskt riktigt skönt. En och annan promenad borde man ju hinna med i helgen....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0