Duktiga jag!

Idag har jag varit superduktig! Varit ute med barnen hela dagen. På förmiddagen tog vi en promenad till konsum som tog en och en halv timme. Denna tur brukar normalt ta kanske 30-40 minuter! Alva skulle gå själv! Så det så!

Det gick minsann inte undan.. två steg, sen måste jag komma och titta på något otäckt som hon hittat på marken. Kunde ju kanske vara hundbajs tyckte hon.... ? usch! HELA VÄGEN HEM! Tur jag inte hade bråttom för då hade jag nog blivit galen.

Sista 300 metrarna ville hon åka vagnen och då hann hon somna. Fick sova ute 45 minuter, äta lunch efter det och sen ut och leka igen. Vid ett-tiden åkte vi iväg på 4H-gården, eftersom jag visste att mitt jobb var där den tiden. Kul! Dom fick klappa kossor (kalvar) mata getabocken och framför allt titta på grisarna! Dom hade även smålamm som var hur söta som helst! Hästen var också intressant, i alla fall för Alva. Själv är jag inte så förtjust. Opålitliga djur! Man vet aldrig om dom känner för att tvär ta en tugga ur en eller om man ska få en spark. Nu är ju dessa hästar visserligen inte så stora, typ en meter höga. Men ändå.. man vet aldrig! 


Sitter nu äntligen inne och dricker kaffe, ungarna leker efter sitt mellis. Önskar att dom kunde vara nöjda med uteliv för en stund, men jag ser att Alva sitter i hallen och tar på sig sina stövlar igen. Mössan har hon också satt på sig. Suck... Är väl bara att he sig ut igen då.. Om dom då bara kunde hålla sig på gården, men dom (läs HON) ska ju smita iväg längs vägen hela tiden. Jobbigt!


Men jag ska ju få lägga mig och sova snart i alla fall. Direkt efter middan trycker jag in öronpropparna och hoppas få sova lika hårt som jag gjorde förra torsdagen. Känner mig faktiskt riktigt slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0