Projekt på gång

Förkylningen känns inte alls värre idag. Snarare tvärtom! MEN VAR ÄR SOLEN??? Det regnar ute och ett tjockt lager med blöt is täcker hela omgivningen. Ser helt sjukt ut! Inte direkt något väder som bidrar med energi och städlust.. inte vill jag då slänga ut soffkuddar och mattor i alla fall. Då får det vara känner jag. Väntar tills solen kommer fram. Såg en sol på väderprognosen på lördag. Hoppas dom inte ljuger igen...


Suck. Tänk att jag alltid har något att skylla på...


Går i funderingar på att måla om mina köksluckor. Går det att måla på laminerade luckor??? Ska fara på färgbolaget och höra vad dom säger om saken. Står inte ut med mina fula köksluckor längre!!! Har en jobbarkompis som just satt in nytt kök. Är såååå avundsjuk! VILL OCKSÅ HA! Om dom ger klartecken på färgaffären så köper jag färg och sätter igång med det under helgen. Är inte ledig så mycket, men några penseldrag borde man ju hinna med. Vill ha VITT. Supervitt ska det vara! Är så himla less på färgen vi har. Fransk valnöt heter luckorna och dom är beige-aktiga. Känns smutsigt! Måste ju förstås tapetsera om också, men det är ju bara kul. Blir inte så dyrt heller för det är inte så mycket väggar i köket. Tror det räckte med 3 rullar sist...


Vilket roligt projekt! Hoppas bara det går att genomföra.. ÄLSKAR PROJEKT! Det är så kul att planera och göra om. Det tycker faktiskt mikke också. Han står inte heller ut med vårt kök längre. Men han brukar inte tycka det är speciellt kul att måla och tapetsera, så det får jag göra själv, vilket jag är tacksam för. Han får istället bära bort, skruva ner, hämta och sköta allt runt i kring. Perfekt arbetsfördelning :-)


Far på färgaffären direkt mikke kommer hem, vilket är alldeles snart. Han slutar tidigt idag eftersom det är skärtorsdag!


Kommentarer
Postat av: mikke

Kul att tapetera. hihihi, det säger hon varje gång. Men den kloke håller sig undan dom timmar det skall tapetseras. Min kära är INTE behäftad med det största av tålamod ;) Nåväl huvudsaken att det blir bra, och det blir det ju.

2010-04-01 @ 21:07:32
URL: http://urdverdandiskuld.blogg.se/
Postat av: Jamal

så ni ska äntligen göra om i köket? Kommer bli kanonfint! Sen tycker jag du ska måla fönsterbrädorna med någon vit lackfärg!!

2010-04-01 @ 21:35:03
Postat av: Erika

jasså Jamal, det tycker du? Gillar du inte den bruna fina färgen? Näää. Jag ska köpa vitfärg till fönstrena också. Ska måla alla fönster invändigt nu och utvändigt till sommaren. Det är mycket att måla så kom gärna hem och hjälp din stackars mor..

2010-04-01 @ 23:21:51
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja mikke, det är bäst ni håller er undan allihopa när jag tar fram tapetklistret. Ni får väl ta en heldag i Boliden den dagen. Ska se till att ni får en inbjudan :-)

2010-04-01 @ 23:25:45
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0