Söndag

Sitter på jobbet och har det lugnt och skönt. Morgonbestyren är avklarade och nu sitter jag med en kopp kaffe som jag får dricka alldeles ifred. Antar att Mikke inte har det lika lugnt hemma.. Alva var inte så nöjd över att mamma skulle fara på jobbet igen.


Började ju hutlöst tidigt idag. Klockan 7.00 börjar vi på söndagar. Men jag ska inte klaga. Har bara en sån dag på 6 veckor. Dessutom så är jag ju helt vansinnigt morgonpigg nu för tiden. Steg upp klockan fem i morse. En halvtimme före klockan skulle ringa... vad är det för fel på mig?


Är glad att jag jobbar i helgen. Ni ska bara se hur det ser ut på vår gård! Det blir bara värre ju mer av snön som smälter bort.. Hela gräsmattan är full av grå otäck lera! Sen har vi ju diket som är fyllt till bredden av smältvatten. Det är inte så kul att vara ute med barnen. Men Viggo trivs ju.. han har massor att göra. Kör med bilarna i leran och kastar stenar i vattnet. Vill vara ute hela tiden. Han förbrukar två par täckbyxor och ett par galonbyxor varje dag. Tvättmaskinen kommer väl att kläggas igen av all lerig tvätt! Alva är inte alls intresserad av att kullra runt i leran. Tack och lov! Henne måste man lyfta över leriga fläckar på marken. Hon vill inte smutsa ner sig.. Vill bara sitta i gungan. Skönt med åtminstone ett rent barn, men hur kul är det att stå och gunga ett barn i timmar...? Som sagt, är glad att jag jobbar i helgen :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0