Ryggvärk

Idag har jag målat i stort sett hela dagen! Ville ju hinna så mycket som möjligt innan halv tre när barnen kom hem. Har skyndat på som en tok! Nu har alla luckor fått färg, en del är nästan klara och en del är bara grundade. Har också hunnit grunda runt skåpen. Hade glömt att det måste målas där också... och listerna runt skåpen. DET TAR ALDRIG SLUT! Min rygg värker av att stå på alla fyra och måla. Det var nog inte så smart ändå att lägga ut luckorna på golvet.. Inte skönt alls! Trångt är det också så man får vrida och vända och böja sig i alla möjliga ställningar. Men vad gör man inte för att det ska bli fint...


Hela dagen när jag har sjåat på så har jag haft Soraja M i mina tankar. Filmen jag såg i natt har verkligen berört mig. Det var så hemskt att se hur hon fick plågas. Filmen visar förtryckta kvinnor, men samtidigt så himla starka och modiga. Vilket hemskt livsöde. Fick både hata och gråta, förfäras och beundra...

Klart sevärd film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0