Ett problem löst.. ett annat olöst. Hjälp...?

Så! Nu har jag köpt färg till fönsterna.. bara att sätta igång så fort barnen inte är i vägen, det vill säga när dom somnat ikväll! Ååå... så jobbigt att vänta!

Men jag undrar om jag köpt rätt färg?? Köpte VIT, kanske skulle ha köpt antikvit? Det ser verkligen vitt ut. (har redan hunnit tjuvstarta lite på översta fönsterlisten) Vad säger ni andra??? Vad brukar man ha runt fönster, vitt eller antik????


Har löst problemet med köksluckorna i alla fall. Vi tar bort laminatet! Enklast så. Då måste ju färgen sitta i alla fall. Vi provade ta bort laminatet på en av lådorna och det var ju hur lätt som helst. Vi använde strykjärnet med ett lakan emellan. Bara att dra av det sen. JIPPIII!!! kOMMER ATT BLI SÅ BRA! Frågan är ju bara nu om det blir FÖR vitt? Ska i alla fall satsa på en riktigt bra och dyr färg på luckorna, så att det säkert ska bli bra.


Trist att jag jobbar hela helgen bara. Har inte tid med det nu :-(


Jag är som ett litet barn. Vill göra Nu Nu Nu!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hos oss är det antikvit som gäller. Även det Fönsterfixarna använde till renoveringen av våra fönster. Köksluckorna (Vit Ädel på IKEA)är inte heller kritvita. Ser modernare och krispigare ut med riktigt vitt tror jag, mer kontraster, så det blir nog kanon. Smart med köksluckorna! Fy så duktiga ni är...

2010-04-03 @ 11:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0