Den 20:e

"Vad är det för en dag.. är det en vanlig dag? Nej det är barnbidrag idag tra lall lalla lalllaaa..."

Efterlängtad dag. Inte minst av min 16-åring som längtar efter sin månadspeng... Idag ska jag fara iväg och storhandla. Fylla skafferi och kyl med sånt där som man blir glad av att hitta när man öppnar dörrarna.. och antagligen fet också! Behöver massor med sånt känner jag. Blir nog pizza till middag också? Eller så gör jag en köttsoppa. Såg att dom hade bra pris på fransyska. Blev som sugen på hemmagjord köttsoppa. Ska höra med Jocke vilket han föredrar. I och för sig la han in ett önskemål om spenatgryta. Japp, ni läste rätt.. Spenatgryta är faktiskt det som båda mina äldsta söner oftast längtar efter. Supergott, men pizza känns mindre ansträngande att fixa. Bara ringa och fara och hämta..


Fortfarande kallt ute. Visserligen så skiner solen, men det hjälper inte. Den värmer ingenting. Igår frös jag precis hela dagen. Satt på jobbet med gåshud på armarna. Vi åkte även iväg till tandläkaren med fröken fräken. Gick hur bra som helst, men jag höll på att FRYSA IHJÄL! Måste ju ha något fel... eller så har min kropp ställt in sig på sommartid. Jag hoppas verkligen att det kommer någon värme snart!!! Står inte ut med att gå omkring och frysa hela dagarna...


Nu ska jag sätta mig ner och skriva en lååång inköpslista.







Kommentarer
Postat av: Helena

Spenatgryta lät spännande, receptet tack?

Jag ska beställa Valderma-krämen så jag vill ha adressen dit. Tack för tipset! Det funkar riktigt bra, du får tillbaka en ny tub när jag fått hem beställningen.

Förresten funderar jag på att bjuda Marie med assistenter på Måndag 26/4 på lunch, om inget oförutsett inträffar. Funkar det tror du? Det blir nog inte spenatgryta utan något enklare...

2010-04-20 @ 18:11:46
Postat av: Erika

Tyvärr verkar det som att krämen försvunnit ur sortimentet även utomlands. Blir så arg. Jag köpte den från www.westons.com. Verkar bara som att dom har tvålen. Så typiskt. Tipsade ju Anita om krämen just innan den försvann ur sortimentet här i sverige. Vet inte hur man ska få tag i den längre faktiskt.

Låter ju jättekul att komma på lunch hos dig. Tycker att vi genast bokar färdtjänstbussen innan du ångrar dig :-)



Ser fram emot att få se ditt fina hus!

2010-04-20 @ 21:55:44
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0