Avundsjuk.. och inspirerad

Oj, vilket fint hus Helena har. Blir så vansinnigt avundsjuk! Känner att jag genast måste börja renovera och göra om överallt. Har berättat för mikke hur himla snyggt det var. Ångrar att jag inte tog med kameran och fotade alla rum så jag kunde visa honom hur jag vill ha det :-)


Fick en massa ideer ialla fall. Vill nu bygga in en massa saker... garderober, väggtv:n och sånt. Och toan måste jag ju göra något åt. Men mest av allt så vill jag ha en sån ORDNING som hon hade! Var sak på sin plats.. till och med i förrådet som dom byggt fanns det prydliga fina lådor i rader märkta med innehåll. SÅ VILL JAG OCKSÅ HA DET! Så snyggt! Kan ju säga att i mina förråd kastar man bara in grejer. Man ska vara glad om man nånsin hittar åt sakerna igen..


Ååå jag vet inte vart jag ska börja. vill börja i alla rum samtidigt! Nu genast!! Mikke ska i alla fall stanna till på färgbolaget i morgon och köpa grundfärg så jag kan sätta igång med att måla lister som fortfarande är bruna, samt dörren till tvättstugan! Känns ju fjuttigt med tanke på alla stora förändringar jag vill göra, men det är sånt som måste göras. Ska också köpa mer färg till köksluckorna så jag får det klart också. Efter det blir det att måla om väggarna i köket. SEN kan jag börja i resten av huset. Måste lära mig att göra klart på ett ställe först. Har en förmåga att sprida ut mig väldigt mycket och det resulterar alltid i att jag lämnar något ofärdigt..


Är så glad att jag fått tillbaka lusten att göra om! Det har som stått stilla här i några år nu. Inte orkat eller haft någon inspiration. Är väl rätt normalt när man har hela huset fullt med barn och utspridda leksaker. Man ger liksom upp.


Tack Helena för att du inspirerat mig! Och tack för god mat och gott fika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0